Det må for alle sikkerhedsmæssige formål anbefales at standart brugeren Admin deaktiveres. Det er denne brugerprofil, som evt ubudne gæster vil forsøge sig med, hvis de vil tvinge sig adgang til din NAS.

Opret ny admin bruger
Så gå til Kontrolpanel >> Bruger >> Opret for som det føste at oprette en ny profil på din NAS med admin adgang og husk at vælge et stærkt password. Det anbefales også at der på NAS’en er aktiveret 2-faktor-logind.


Dernæst skal du angive at den nye bruger er medlem af brugergruppen administratorer.

Dernæst angives, hvilke mapper din nye admin skal have rettigheder – og hvilken type adgang altså om mappen kun kan læses. og se indhold, eller om man kan skrive indhold i den nye mappe. Altså slette eller overføre nye filer til mappen, samt redigere de filer der nu en gang ligger i mappen.


Derefter skal du angive brugerkvoteindstillinger, hvis der er sat begrænsninger på denne.

Dernæst bliver du bedt om at angive programadgang – som admin synes adgang til alle programmer at give mest mening, tænker jeg.

Hvis du vil sætte hastighedsbegrænsning for din nye admin, sker det i næste vindue

 

Til slut bliver du bedt om at bekræfte dine indstillinger.

Deaktiver standart Administratoren
Når din nye administrator er oprette. Så vælger du admin på listen over brugere og trykker “Rediger”.

Vælg derefter “Deaktiver konto” og dette øjeblikkeligt.

Og profilens status skulle gerne fremstå som deaktiveret.

0 0 stem
Artikel-Rating

By frold

Hold dig orienteret om denne debat
Bliv orienteret om
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
View all comments
0
Jeg vil gerne høre din mening. Tilføj kommentar.x
()
x